Často kladené otázky

Často kladené otázky

Kedy potrebujem rozbor vody?

Rozbor vody potrebujte v prípade, ak sa musíte preukázať úradu a to buď stavebnému úradu kvôli kolaudácii domu (v prípade studničnej vody) alebo hygiene (RUVZ) kvôli otvoreniu prevádzky.

Upozorňujeme, že v prípade, ak ide o rozbor vody pre úrady, je potrebný rozbor vody dať vykonať akreditovaným odberom v akreditovanom laboratóriu. Samozrejme to vieme Vám zabezpečiť.

Rozbor vody si môžete dať vykonať aj v prípade, ak si chcete overiť kvalitu Vašej vody, či už ide o verejné zásobovanie alebo o vlastnú studňu.

 

Ako často mám testovať, dať na rozbor moju studničnú vodu?

V prípade studničnej vody sa odporúča dať vodu vyšetriť aspoň raz ročne. Pri verejnom zásobovaní   kontrola kvality prebieha podľa programu prevádzkovej kontroly, ktorý každoročne schvaľuje príslušný regionálny úrady verejného zdravotníctva, ale pri vlastnej studni je to Vaša voľba.

Odporúča sa však, pretože studničná voda nemá ochranu, môžu sa hodnoty parametrov meniť. Napr. dusičnany, dusitany, mikrobiologické parametre atď... aj keď je na pohľad voda „kryštáľovo čistá“.

Až vyšetrenie akreditovaným laboratóriom môže preukázať jej zdravotnú bezpečnosť!

Samozrejme ak máte centrálnu úpravu vody (na vstupe vody do domácnosti), nie je potrebný rozbor vody vykonať tak často.

 

Môžem si vziať termobox a po určitom čase vodu odobrať?

Áno, je možné vyzdvihnúť termobox a uskladniť ho, pripravené nádoby na odber vzoriek majú trvanlivosť viac ako jeden rok. Žiadame Vás však, aby ste termoboxy neskladovali dlhšie ako 14 dní po odoslaní objednávky. Ich účelom je, aby boli čo najskôr opäť k dispozícii ďalším zákazníkom.

Je však potrebné si vytvoriť objednávku cez náš web, telefonicky alebo emailom.

 

Odkiaľ môžem odobrať vzorky?

Vzorky sa vždy odoberajú z jedného bodového odberu. Vodu odoberte najlepšie z kohútika, z ktorého ju bežne používate. Ak vodu nie je možné odobrať z vodovodu, môžete vykonať odber priamo zo zdroja. Ak je to možné, vyhnite sa odberu vody cez záhradné hadice a iné prvky, ktoré môžu nepriaznivo ovplyvniť kvalitu vody.

 

Môžem fľaše označiť menom svojho manžela/manželky?

Fľaše označte menom uvedeným v objednávke tak, aby označenie zodpovedalo údajom v objednávke.

 

Kedy a ako dostanem výsledky analýzy vody?

Výsledky rozboru zasielame približne 7-10 dní po prijatí termoboxu so vzorkami elektronicky na e-mailovú adresu uvedenú v objednávke, prípadne aj písomne, ak si to želáte. Ak výsledky nedostanete ani po 14 dňoch, kontaktujte nás na telefónnom čísle 0907 187 800, aby sme overili zaslanie výsledkov.

 

Môžete mi povedať, či je voda pitná?

Naše balíky rozborov vody sme prispôsobili potrebám našich zákazníkov tak, aby obsahovali najčastejšie prekračované a zdravotne najsledovanejšie parametre. Na konci rozboru vody zhrnieme výsledky tak, aby bolo jasné, či voda v sledovaných parametroch vyhovuje vyhláške o pitnej vode, či je vhodná na pitie, alebo jej použitie na pitnú vodu neodporúčame.

 

Čo s nevyhovujúcimi výsledkami?

V prípade nevyhovujúcich výsledkov sme pripravení ponúknuť adekvátne riešenie prispôsobené Vašim potrebám. Neváhajte nás kontaktovať. Odporúčame, poradíme, pomôžeme alebo aj zrealizujeme úpravu vody, ak uprednostňujete riešenie na kľúč od jedného dodávateľa.

 

Vydávate moje údaje tretím osobám?

Vaše výsledky neposkytujeme tretím osobám. Disponuje s nimi len laboratórium a naša spoločnosť.

 

Mám vám zavolať, kedy budem vzorky vracať?

Áno, odovzdanie vzorkovníc vždy treba dohodnúť dopredu, aby sme mohli objednať vyzdvihnutie na dohodnutý deň.

 

Môžeme termobox odovzdať na inom mieste, ako sme ho vyzdvihli?

Nie, žiadame Vás, aby ste termobox vrátili na kontaktné miesto, kde ste si ho vyzdvihli, pokiaľ sa vopred nedohodnete inak na telefónnom čísle 0907 187 800 alebo pri zadávaní objednávky. 

 

Objednali sme si doručenie a vyzdvihnutie vzorkovnice kuriérom. Kedy nám príde?

Ak vytvoríte objednávku max. do 12:00 hod, ešte v ten deň Vám odošleme vzorkovnice. Prepravu zabezpečuje prepravná spoločnosť GLS. Spravidla doručuje balíky na druhý deň. My Vás ale budeme kontaktovať telefonicky, dohodneme sa kedy odoberiete vzorky vody, na ktorý deň máme pre Vás objednať kuriéra.  Ak potrebujete kontaktné údaje priamo na vodiča, aby ste si mohli dohodnúť čas odovzdania, informujte sa vždy v deň doručenia/vyzdvihnutia, pretože nie je vopred známe, ktorý vodič zásielku prevezme. Vo všeobecnosti Vás vodič kontaktuje pred doručením.

 

Platím niečo kuriérovi?

Nie, v žiadnom prípade. Kuriér Vám zásielku iba odovzdá alebo ju od Vás prevezme. Naše služby sú bezhotovostné, platí sa dodatočne po obdržaní výsledkov rozboru vody. Platnosť faktúry je 8 dní.

 

Čo zahŕňa cena rozboru vody?

Cena rozboru vody v sebe zahŕňa:

  • Vypracovanie výsledkov - Laboratórne náklady
  • Dopravné náklady - ak si zvolíte možnosť osobného prevzatia na zbernom mieste vzorkovníc
  • Náklady vzorkára - ak odber vykoná akreditovaný vzorkár
  • Odbornú konzultáciu
  • Oficiálne odborné stanovisko*

 

Ak si zvolíte vykonanie odberu vzoriek akreditovaným vzorkárom, vydané odborné stanovisko je vhodné aj na preukázanie kvality pitnej vody pre Regionálny úrad verejného zdravotníctva. (ku kolaudácii, alebo pri začiatku podnikania)

 

 

Späť do obchodu
Danum s.r.o.